کالری شمار دانه آفتابگردان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار دانه آفتابگردان
نوشته شده در شنبه 4 آذر 1396
بازدید : 41
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار دانه آفتابگردان مواد منحصر به فردی هستند و مواد مغذی فراوانی در خود دارند. در حقیقت دانه های آفتابگردان یکی از ۱۰ ماده برتر غنی از ویتامین E، مس، ویتامین های B ای همچون تیامین، فسفر ، سلنیم و سایر موارد هستند. کالری شمار دانه آفتابگردان همانند سایر آجیل ها و دانه ها، منبع خوب و سالمی از اسیدهای چرب ضروری است. یکی از اسیدهای چربی که در این دانه ها وجود دارد لینولئیک اسید نام دارد. علاوه بر این، دانه آفتابگردان منبع خوبی از فیبر، اسیدهای آمینه(به خصوص تریپتوفان) ، ویتامین ، فیتوسترول ها و مواد دیگر است. با اینکه بیشتر افراد بر این باورند که مصرف چربی می تواند به افزایش وزن ناخواسته منجر شود اما واقعیت همیشه چنین نیست. مصرف اسیدهای چرب سالم می تواند به سیستم قلبی عروقی سالم منجر شود و وزن بدن را در مقدار پایدار و ثابت نگه دارد.

 

همچنین مصرف چربی کالری شمار دانه آفتابگردان  می تواند سطح التهاب بدن را کاهش دهد. منابع سالمی از چربی ها همچون مواردی که در کالری شمار دانه آفتابگردان یافت می شود، بلوک های سازنده غشاهای سلولی در نظر گرفته می شوند و می توانند سطح هورمون ها را متعادل سازند، جذب مواد غذایی در طول وعده غذایی را کندتر کنند و به شما اجازه دهند مدت زمان طولانی تری سیر بمانید. این چربی ها همچنین به عنوان حاملان ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین های A، D ، E و K عمل می کنند. با اضافه کردن منابع سالم چربی به رژیم غذایی می توانید بدن سالم تری داشته باشید. کالری شمار دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان به دست می اید. گل های زرد رنگ دانه های کوچک خوردنی را تولید می کنند که رنگ خاکستری یا سبز مانندی دارند. بر اساس گفته های موسسه ملی آفتابگردان، آفتابگردان در واقع بومی آمریکای شمالی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گل آفتابگردان توسط آمریکایی های بومی به مدت ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد کشت می شدند. با اینحال، این گل برای اولین بار در اروپا کشف شده و سپس به قسمت های دیگری همچون روسیه منتقل شده است.

 

کالری شمار دانه آفتابگردان منبع عالی از مواد مغذی ضروری همچون ویتامین E هستند که به عنوان گاما توکوفرول نیز شناخته شده اند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و در بیشتر آجیل ها و دانه ها یافت می شود اما کالری شمار دانه آفتابگردان یکی از بهترین منابع طبیعی این انتی اکسیدان محصوب می شود و می تواند در مبارزه با رادیکال های ازاد مفید باشد. کالری شمار دانه آفتابگردان به لطف توانایی آن برای کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از پرفشاری به عنوان یک ماده تقویت کننده سلامت قلبی-عروقی شناخته شده است. این مااده اثرات مثبت دیگری در پیشگیری از سرطان، کاهش سردرد و گرفتگی های عضلانی، بهبود سم زدایی و داشتن پوستی سالم دارد.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: